Wednesday, November 4, 2015

THIS IS ONLY SPM BAH...


Kepada adik-adik yang sedang SPM, sila tenang dan cool macam kami dulu. Of course everybody wants to score the highest grades possible. But at the end of the day, this is ONLY SPM. It won’t define your entire life, unless you allow it to. Apa juga keputusan yang bakal diterima, tetap masih ada seribu pilihan hidup yang indah di hadapan.

Kunci utama kejayaan adalah berfikiran positif. Jangan bebankan diri sendiri dengan tekanan dan expectation yang berlebih-lebihan. Kalau sikit-sikit ala kadar, ok. Too much unnecessary pressure can ruin your months of preparation. Because it will distract your focus; then losing the ability to prove your true potential.

Tuhan sudah sukatkan takdir yang terbaik untuk kita semua. Jika ghairah sangat mau jadi penanam kobis pun; tapi sudah disuratkan jadi pensyarah – tetap ke situ juga akhirnya. Rezeki segantang tak akan berkurang jadi secupak. Yang penting ada usaha dan doa.

Nota: Ini post throwback saya di FB menjelang SPM, bertahun-tahun dulu. Wah, saya rupa-rupanya sangat comel dan popular masa remaja. Entri poyo begini pun dapat ribu-ribu LIKE. Yang paling epik, Khairul Hakimin dan Elis Qhalila sudah 28 tahun jadi follower tegar saya. Fuh! smile emoticon

:
— in Sungai Petani (SP).



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...