Tuesday, June 30, 2015

PERISTIWA SEMALAM



Ramai yang main cilok-cilok ikut suka hati sendiri, macam gampang yang tidak pernah belajar akhlak. Selain membahayakan pemandu lain, ia juga menyebabkan jalan yang sesak bertambah sesak. Selfish, minta puji, lanji dan palui infiniti.

Ada yang rakus macam dubuk kemaruk bangkai. Ada yang gelojoh macam iblis yang dilepaskan pada hari pertama selepas bulan puasa berakhir. Dia ingat, dia saja yang senak perut mau tercirit? Anjing pungut saya, yang tidak pernah habiskan duit cukai rakyat untuk dapat pendidikan formal di sekolah, pun tahu beratur bila diajar sebaik-baiknya.

En. Azwan Ali, kalau mau tau, ini contoh tipikal ‘menate’ sejati. Tolong carut dan maki hamun mereka. Nombor kereta ditayang dengan terang benderang. Buat apa mau tapuk, menate-menate ini sejak azali memang sudah lama hilang malu.

Selamat beribadah di bulan mubarak, bukan berharamjadah. Sekian, terima kasih.

#kitaperlujadisetanuntukmengajarsetan
— at Jalan Sulaman.

NOTAKAKI:


Rem Dambul Kajian menunjukkan bahawa tiap kereta yang memotong di kiri bahu jalan dan kemudian masuk semula ke lane - proses yang agak bahaya itu akan menyebabkan keseluruhan trafik diperlahankan lagi selama at least 20 saat.

Kelmarin tu, saya kira ada lebih dari 50 kereta memotong. Maksudnya trafik telah diperlahankan dengan kadar 15-20 minit lebih lambat daripada sepatutnya. 



1 comment:

  1. mereka mencuri masa pemandu lain.
    saya pernah terlepas subuh disebabkan mereka.
    ok, dah lama carutkan mereka :p

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...